Przejdź do treści

Regulamin klubu - Sudecki Klub Pszczelarza Polanka

Pomiń menu
Elitarny Sudecki Klub Pszczelarza
Pomiń menu
Elitarny Sudecki Klub Pszczelarza
Elitarny Sudecki Klub Pszczelarza
REGULAMIN I ZASADY SUDECKIEGO KLUBU PSZCZELARZA POLANKA
REGULAMIN SUDECKIEGO KLUBU PSZCZELARZA POLANKA
Obowiązujący od 01.03.2025 r.

I. Postanowienia ogólne

§ 1
1. Sudecki Klub Pszczelarza Polanka w dalszej części Regulaminu zwany klubem, jest nieformalną grupą członków Stowarzyszenia Pszczelarzy Polskich Polanka, działającą na podstawie statutu SPPP jako zespół celowy.
2. Członków klubu łączy pasja do pszczelarstwa, miłość do pszczół oraz potrzeba integrowania się.
3. Za organizację i porządek w klubie odpowiada zarząd klubu.
4. Zarząd klubu to: prezes oraz skarbnik.
5. Aktywność klubu wyrażona jest aktywnością jego członków.

§ 2
Celem Klubu na miarę możliwości jest:
1. Promocja i wspieranie produktów pszczelich.
2. Pomoc w programach pomocowych.
3. Propagowanie wiedzy pszczelarskiej.
4. Aktywna integracja międzypokoleniowa pszczelarzy.
5. Pomoc i opieka dla początkujących pszczelarzy.
6. Podnoszenie wiedzy o pszczelarstwie.

§ 3
1. Czas działalności klubu jest nieograniczony.
2. Terenem działalności jest miasto Wałbrzych, powiat wałbrzyski oraz ościenne powiaty.
3. Klub nie posiada osobowości prawnej.
4. Podstawowym narzędziem komunikacji w klubie jest: komunikator WhatsApp: Sudecki Klub Pszczelarza Polanka.

II. Członkostwo

§ 4
1. Przynależność do Sudeckiego Klubu Pszczelarza (dalej zwanego klubem) jest dobrowolna.
2. Każdy członek klubu musi być członkiem stowarzyszenia SPP Polanka i klub pomaga we wstąpieniu w szeregi stowarzyszenia.
3. Członkiem klubu może zostać każdy pszczelarz, który:
a. zapoznał się z regulaminem klubu i zaakceptował go
b. wypełnił deklarację członkowską oraz uzyskał akceptację prezesa klubu
c. opłacił wymagane składki
4. Każdy nowo wstępujący członek, otrzymuje swojego opiekuna:
a) jeżeli jest z polecenia innego członka klubu, to osoba polecająca staje się z automatu jego opiekunem
b) jeżeli nowy członek nie jest z polecenia, wówczas prezes staje się jego opiekunem

§ 5
1. Składka członkowska odprowadzona jest do SPPP.
2. Dodatkowo naliczana jest tzw. składka ulowa. Naliczana jest co 5 rodzin pszczelich. Powyżej 30 rodzin gratis.
3. Składka wpisowa do klubu ustalana jest indywidualnie.
4. Składki klubowe uiszcza się jednorazowo na okres 1 roku, najpóźniej na tydzień przed Walnym zebraniem członków klubu. Składkę należy przelać z własnego konta na konto:
Kazimierz Czechowski, Janina Duszyńska nr konta: 27187010452078105523210001. W tytule przelewu należy napisać: czego dotyczy, ilość uli.
5. Brak terminowego opłacenia składek, skutkuje rezygnacją z członkostwa w klubie.

§ 6
1. Każdy członek klubu może podjąć własną inicjatywę i zaproponować nowe zadania, za które staje się odpowiedzialny.
2. Każdego członka klubu zachęca się do pracy społecznej na rzecz klubu.
3. Za każde działanie na rzecz klubu po ustaleniu zasad, zarząd klubu może gratyfikować upustem składki ulowej na kolejny rok lub ufundować upominek.

§ 7
Członek klubu ma obowiązek:
1. Przestrzegać regulamin w klubie.  
2. Posiadać zgłoszoną pasiekę u Powiatowego Lekarza Weterynarii.
3. Terminowo opłacać ustalone składki oraz przestrzegać terminów w realizowanych projektach.
4. Posiadać komunikator WhatsApp.
5. Podać numer swojego rachunku bankowego do ewentualnych rozliczeń .
6. Uczestniczyć w Walnym zebraniu członków SKPP

§ 8
Członek może zostać pozbawiony członkostwa w klubie poprzez:
1. Działalności na szkodę klubu w szczególności godzących w dobre jego imię.
2. Niegodne zachowanie członka klubu poprzez (arogancję, bezczelność, intrygi, kłamstwo, poniżanie innych członków, łamanie prawa weterynaryjnego oraz podważanie decyzji Zarządu klubu.
3. Niestosowanie się do regulaminu klubu.
4. Po upływie roku kalendarzowego w przypadku utraty zaufania do klubowicza przez zarząd.


III. Władza klubu i reprezentacja

§ 9
1. Prezes odpowiedzialny jest za całokształt pracy klubu.
2. Zarząd wspierany jest po wcześniejszej rezygnacji lub śmierci na Walnym zebraniu przez członków klubu w głosowaniu jawnym.
3. Klub nie posiada komisji rewizyjnej i sądu koleżeńskiego.
4. Zarząd pełni swoją funkcję odpłatnie w granicach rozsądku.
5. Majątkiem klubu dysponuje Zarząd.
6. Zarząd klubu ma prawo wykorzystywać środki finansowe klubu na cele: związane z funkcjonowaniem klubu, opłaceniem wszelkich zobowiązań klubowych, reklamowania klubu w tym na cele reprezentacyjne klubu włącznie.
7. Majątek klubu w przypadku rozwiązania klubu zostanie przekazany w całości na organizację charytatywną wskazaną przez zarząd w głosowaniu.

IV. Postanowienia końcowe

§ 12
1. Danymi osobowymi RODO administruje prezes klubu i skarbnik a podane informacje osobowe są wykorzystywane wyłącznie do celów ściśle związanych z działalnością klubu i mogą być przekazywane do SPP Polanka.
2. Funkcjonowanie klubu oparte jest na wzajemnym zaufaniu klubowiczów do Zarządu.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszego regulaminu, prezes klubu ma decydujące zdanie.

§ 13
Wszelkie zmiany w regulaminie może dokonać tylko prezes klubu po konsultacji z zarządem klubu. Zmiany dokonywane są poprzez kolejne wydanie regulaminu (każde nowe wydanie regulaminu opatrzone jest datą)



Wróć do spisu treści